groen2

Het zal niemand ontgaan zijn dat er in Zandvoort Formule-1 wedstrijden georganiseerd gaan worden. Wat u misschien wel ontgaan is, is dat het gevolgen heeft voor uw woonomgeving.

Er wordt zoveel bezoek verwacht, dat er veel extra treinen gaan rijden. Ook worden er diverse parkeer gelegenheden in Haarlemmermeer aangelegd. Een ruim gebied rond Zandvoort wordt ontoegankelijk gemaakt voor bezoekers.

Voor ons zit het probleem in de vele treinen. Het worden er zoveel, dat de gemeente een Verkeersmaatregel heeft afgekondigd, die inhoud dat alle spoorwegovergangen tussen Amsterdam en de zee 3 x 24 uur afgesloten kunnen worden, voor alle verkeer. Dus ook voetgangers en fietsers. Alle verkeer uit onze omgeving moet dan dus via de bekende knelpunten Penningesveer en Spaarndam. Of 3 dagen thuisblijven.

HCNInforMeerSpoorwegovergangendichtForule1weekeind

De F1 vind in 2021 plaats op 3, 4 en 5 september.

De Dorpsvereniging heeft 25-06-2021 bezwaar ingediend tegen deze 3 dagen van isolatie van ons woongebied. Niet dat we verwachten dat er iets zal veranderen, maar we geven wel het signaal af dat we de maatregelen overtrokken vinden. Dat moet anders kunnen.

Op dit moment (21-07-2021) hebben we nog geen reactie gezien op het bezwaarsachrift.

De gemeente heeft nu een online informatie avond gepland op 24-08-2021 om 19:30 uur. Aanmelden via verkeerenvervoer@haarlemmermeer.nl.